Potřebuji

Zkontrolovat smlouvu

Smlouvu na míru
[contact-form-7 id="162" title="Kontrola smlouvy advokátem"]
[contact-form-7 id="193" title="Smlouva na míru"]
Potřebuji pomoc

Uplatnění práva z vadného plnění (reklamace elektroniky) – vzor 2023

Naposledy aktualizováno 1.8.2020

 

UPLATNĚNÍ PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

 

Kupující

[Mgr. Jan Černý]

bytem [Pardubická 87/98, 998 02 Pardubice]

[+420 898 898 898] [cerny.jan@email.cz]

Bankovní spojení: [156878984/0860]

 

Prodávající

[PAZLA a. s.]

se sídlem [Mlasná 33, 364 48 Brno]

[IČ: 00022233]

TIP:
POKUD SI PŘI VYPLŇOVÁNÍ NEBUDETE ČÍMKOLI JISTI, MŮŽETE VYUŽÍT POMOCI ODBORNÍKA (podrobnosti naleznete pod tímto vzorem)

 

Vážení,

dne [1. 9. 2020] jsem [ve vašem internetovém obchodu (www.pazla.cz)/ve vaší provozovně (Mlasná 33, 364 48 Brno) zakoupil mobilní telefon zn. můjPhone 64Gb, barva noční šedá, za cenu 24 999 Kč]. Číslo faktury je [65489210].

[Co nejpřesnější popis vady, například: Telefon jsem používal v souladu s manuálem, avšak zhruba po jednom roce přestal kompletně reagovat na dotykové ovládání a stal se tedy nepoužitelným. Telefon nebyl zvenčí nijak poškozen a vykazuje pouze mírné známky používání]. Vzhledem k tomu, že jde zřejmě o vadu [odstranitelnou/neodstranitelnou] požaduji [opravu/výměnu/dodání nového telefonu/odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny], a to nejpozději v zákonné lhůtě 30 kalendářních dnů.

[Prosím o zaslání vrácené kupní ceny na výše uvedený bankovní účet.]

Zároveň žádám o vystavení písemného potvrzení o uplatnění práva z vadného plnění s uvedením data jeho uplatnění, obsahu a následně o vystavení potvrzení o datu, způsobu a délce jeho vyřízení.

 

Děkuji,

 

V [Pardubicích], dne [1. 10. 2021]

 

 

……………………………….

[Mgr. Jan Černý]

 

Přílohy:

  1. [Kopie kupního dokladu]
  2. [Fotodokumentace vady]
nebo využijte pomoc odborníka

Stručný komentář

Pokud zakoupíte zboží a ve lhůtě do 24 měsíců se na něm objeví vámi nezpůsobená vada, máte ze zákona právo, takové zboží u prodejce reklamovat. Právní terminologií jde o „uplatnění práva z vadného plnění“. Podle toho, zda se jedná o podstatné či nepodstatné porušení smlouvy, se poté určí, jak bude reklamace probíhat. Rozdíl spočívá především v tom, jak dlouho od koupě se vada objevila nebo zda jí lze opravit. Pokud jde o nepodstatné porušení smlouvy, nejčastěji tedy opravitelná vada, která se vyskytla déle než 6 měsíců od koupě zboží, máte jako kupující právo na opravu věci nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Jestliže se jedná o podstatné porušení smlouvy, tedy neopravitelná vada nebo velice často půjde o vadu, která se vyskytla do šesti měsíců od koupě zboží, máte nárok na předešlá uvedená plnění, ale navíc ještě možnost výměny za novou věc či odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny.

Pokud se vám vyskytnou na věci čtyři různé nebo tři stejné vady, máte též možnost odstoupit od kupní smlouvy. V tomto případě reklamujte různé vady odděleně. Prodejce vám nesmí v rámci jedné reklamace opravit vad více, zkracoval by tak vaše právo odstoupit od smlouvy po čtvrté vadě. Prodávající vám zároveň nemůže zamítnout reklamaci z důvodu nesouvisejícího s vadou, například pokud reklamujete software telefonu, prodejce vás nesmí odmítnout s tím, že máte prasklý displej.

U zakoupené elektroniky se častěji, než kde jinde vyskytne situace, že vadný výrobek neopravuje přímo prodejce, ale autorizovaný servis. Pokud vás o tomto při koupi prodávající informoval a vy jste na reklamaci odeslali výrobek do servisu, zmiňte při použití vzoru tuto skutečnost a uveďte kontaktní informace daného servisu.

Jako důkaz, že jste zboží opravdu zakoupili u daného prodejce přiložte k vyplněnému vzoru kopii dokladu o koupi nebo výpis z bankovního účtu obsahující údaje o provedené platbě.