Potřebuji

Zkontrolovat smlouvu

Smlouvu na míru
[contact-form-7 id="162" title="Kontrola smlouvy advokátem"]
[contact-form-7 id="193" title="Smlouva na míru"]
Potřebuji pomoc

Uplatnění práva z vadného plnění (reklamace obuvi) – vzor 2023

Naposledy aktualizováno 1.8.2020

 

UPLATNĚNÍ PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

 

[Mgr. Jiří Bílý]

bytem [Pražská 98/87, 120 00 Praha 1]

[+420 898 898 898] [bily.jiri@email.cz]

Bankovní spojení: [459890897/0150]

 

[ŤABČA, a. s.]

se sídlem [Krátká 301, 760 00 Zlín]

[IČ: 00022233]

TIP:
POKUD SI PŘI VYPLŇOVÁNÍ NEBUDETE ČÍMKOLI JISTI, MŮŽETE VYUŽÍT POMOCI ODBORNÍKA (podrobnosti naleznete pod tímto vzorem)

 

Vážení,

dne [1. 10. 2020] jsem [ve Vašem internetovém obchodu (www.tabca-boty.cz)/ve Vaší provozovně (Krátká 301, 760 00 Zlín) zakoupil boty (značka Pugba, vel. 43, modré), za cenu 3 499 Kč]. Číslo faktury je [65489210].

[Co nejpřesnější popis vady, například: Po třech týdnech občasného nošení praskla gumová podrážka levé boty]. Vzhledem k tomu, že jde zřejmě o vadu [odstranitelnou/neodstranitelnou] požaduji[ opravu/výměnu/dodání nových bot/odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny], a to nejpozději v zákonné lhůtě 30 kalendářních dnů.

[Prosím o zaslání vrácené kupní ceny na výše uvedený bankovní účet.]

Zároveň žádám o vystavení písemného potvrzení o uplatnění práva z vadného plnění s uvedením data jeho uplatnění, obsahu a následně o vystavení potvrzení o datu, způsobu a délce jeho vyřízení.

 

Děkuji

S pozdravem

 

V [Praze], dne [25. 10. 2020]

 

 

……………………………….

[Mgr. Jiří Bílý]

 

Přílohy:

  1. [Kopie dokladu o koupi]
  2. [Fotodokumentace vady]
nebo využijte pomoc odborníka

Stručný komentář

Pokud zakoupíte zboží a ve lhůtě do 24 měsíců se na něm objeví vámi nezpůsobená vada, máte ze zákona právo, takové zboží u prodejce reklamovat. Právní terminologií jde o „uplatnění práva z vadného plnění“. Podle toho, zda se jedná o podstatné či nepodstatné porušení smlouvy, se poté určí, jak bude reklamace probíhat. Rozdíl spočívá především v tom, jak dlouho od koupě se vada objevila nebo zda jí lze opravit. Pokud jde o nepodstatné porušení smlouvy, nejčastěji tedy opravitelná vada, která se vyskytla déle než 6 měsíců od koupě zboží, máte jako kupující právo na opravu věci nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Jestliže se jedná o podstatné porušení smlouvy, tedy neopravitelná vada nebo velice často půjde o vadu, která se vyskytla do šesti měsíců od koupě zboží, máte nárok na předešlá uvedená plnění, ale navíc ještě možnost výměny za novou věc či odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny. Pokud se vám vyskytnou na věci čtyři různé nebo tři stejné vady, máte též možnost odstoupit od kupní smlouvy. V tomto případě reklamujte různé vady odděleně. Prodejce vám nesmí v rámci jedné reklamace opravit vad více, zkracoval by tak vaše právo odstoupit od smlouvy po čtvrté vadě. Jako důkaz, že jste zboží opravdu zakoupili u daného prodejce přiložte k vyplněnému vzoru kopii dokladu o koupi nebo výpis z bankovního účtu obsahující údaje o provedené platbě.